martes, 30 de septiembre de 2014

Continua tallada la circulació del TGV entre Girona i Figueres

Adif encara no ha donat explicacions sobre les causes de la inundació tot i que es creu que podria ser provocada per l’avaria d’un dels sistemes d’evacuació de l’aigua.

El túnel que passa per sota la ciutat de Girona continua inutilitzable a causa dels bassals d’aigua que encara no han aconseguit extreure els operaris d’Adif. L’alcalde de la ciutat, Carles Puigdemont, ha informat a la televisió local que una hipòtesi que s’està plantejant per explicar la inundació és que un dels sistemes d’evacuació d’aigua quedés inutilitzat, impedint la sortida de l’excés d’aigua, tot i que encara no se sap quin ni les causes de la possible avaria.

Es descarta que la causa de la inundació provingui del disseny de la infraestructura, de manera que es garanteix la seguretat de la obra.

Els operaris de la companyia continuen treballant a la zona afectada per acabar d’extreure bassals que encara hi ha a les vies en direcció Figueres. La dificultat en que es troben és que la zona inundada dels túnels és la que queda més soterrada. Tot i això, els tècnics han descartat que la causa sigui un problema en el disseny i l’estructura de l’obra, de manera que han garantit la seguretat de la infraestructura.

Tot i que aquest matí s’havia anunciat la sortida de trens en direcció a Barcelona, al final només un d’ells ha pogut efectuar el recorregut, ja que falten trens per cobrir el servei degut a que part de la flota està retinguda a Figueres amb la impossibilitat de poder creuar la zona del túnel que continua afectada. A més, encara no se sap cap data exacta per restablir la totalitat el servei.

Passatgers baixant del TGV a Girona per anar a buscar
 l’autocar o tren convencional per seguir el trajecte. /Font: ACN

Pel que fa els passatgers afectats per la suspensió del servei han de buscar alternatives per continuar el seu recorregut, ja sigui utilitzant el servei de tren convencional o bé mitjançant autocars oferts per Adif que els portin fins a Perpinyà o Montpeller.

No és el primer cop que la Renfe s’ha d’afrontar a una situació com aquesta, ja que al 2011, els túnels de l’estació de trens de Passeig de Gràcia també van quedar inundats per les intenses pluges i, en conseqüència, van quedar inutilitzats durant 2 hores. 


Ariadna Garcia Vázquez

No hay comentarios:

Publicar un comentario