Arnau Vilanova I Barcelona
04/11/2014
04/11/2014
El passat 31 d’octubre l’SpaceShipTwo, un
avió de l’empresa Virgin Galactic destinat a fer viatges turístics a l’espai,
es va estavellar durant un vol de proves
a Mojay, California. Segons la investigació posterior a l’accident, el sistema
'feathering' de reentrada, que és el que ajuda a la nau a descendir, es va desplegar abans d’hora i això va
provocar que la nau caigués en picat.
Restes de la nau espacial accidentada // The Guardian |
Els investigadors van recuperar els tancs de combustible i el motor
intactes, fets que demostren que no hi va haver cap explosió. L’accident es va saldar amb la mort del
copilot de la nau, Michael Alsbury, de 39 anys, però el pilot, Peter Siebold, de 43 anys, va poder salvar la vida ja que
va poder ejectar-se de la nau abans que aquesta caigués. Els equips de rescat
el van trobar amb ferides greus i actualment està ingressat a l’hospital en
estat estable.
Sir Richard Branson, president de Virgin Galactic, va convocar una roda de
premsa per calmar els ànims i va assegurar que malgrat l’accident, el seu
projecte dels viatges turístics a l’espai segueix en peu, i que faran les
investigacions pertinents per “poder millorar la seguretat i seguir endavant
junts”.
Un nou repte
Un nou repte
Després d’una dècada de proves, Virgin Galactic estava a punt d’iniciar el
primer vol comercial, fet que haurà d’esperar a que es resolguin tots els
dubtes de l’accident. Aquest viatge a l’espai suposaria un avenç en el món de
l’aviació i faria realitat quelcom que estava a la imaginació d’alguns al
començar el segle.
Història recent de la carrera espacial // Elaboració Pròpia |
No hay comentarios:
Publicar un comentario